zaterdag 22 januari 2011

Lijd ik aan social media stress (sms)?

Ken je dat? Dat onverzadigbare online gevoel? Dat alles wat nieuw is dat je daar meteen lid van moet worden? Dat je je nieuwste lidmaatschap snel kunt twitteren? Dat je hoopt dat je de primeur hebt? Dat iedereen jouw bericht overal doorplaatst? Dat je op al je social identities snel berichtjes plaatst?
Stel je voor dat je er niet als eerste bij bent...dat zou toch wat zijn.

Ik ben sinds een weekje lid van Quora. Geen idee wat het is. Iets met vragen en antwoorden. Maar ja, IEDEREEN is er lid van dus moet ik er ook bij zijn. Na paar uur komen de eerste volgers. En ik heb nog helemaal niets gedaan. Hoezo gaan die mensen mij volgen? Wie zijn dat? Ah, het zijn ook weer dezelfde mensen die mij op die andere netwerken volgen? Waarom dan hier ook weer? Alsof ik hier wat anders ga melden, publishen dan op mijn bestaande identities.

Waarin verschilt Quora dan bijvoorbeeld van LinkedIn Groups? Dat had ik namelijk net een beetje onder controle. En handig want zowel contacten als knowledge bij elkaar op een platform.
Natuurlijk ik kan links en rechts naar Twitter en naar Facebook linken. Maar is dat handig?

Ik wil een persoonlijke startpagina voor al mijn social media activiteiten. Met single sign on aub. Kan dat?  Tweetdeck komt in de buurt, in ieder geval voor Twitter en wat andere platforms. 

Bestaat er al zo'n startpagina? Kan iemand mij helpen? Of moet ik gewoon niet zeuren en blijven multitasken?

2 opmerkingen: