maandag 10 januari 2011

Alle mannelijke twitteraars zijn eigenlijk vrouwen

Ja ik doe het zelf ook; nee ik ben geen vrouw. Ja ik werk wel in de communicatie. Nee ik tweet geen 'Goedemorgen'.

Sommige mensen hebben blijkbaar heel veel tijd. Sturen 30 tweets per dag. Bespreken hele tv programma's via twitter. Hoezo? Waarom? Wil ik dat allemaal wel weten?

Blijkbaar wel. Waarom doen mensen dit dan? Uit een onderzoek uit oktober 2010 blijkt dat de respondenten het vooral 'gezellig' vinden.













Helaas is in het onderzoek niets over de verdeling van m/v tweeps te vinden. Als ik kijk naar de mensen die ik zelf volg (wel 40...) zijn het toch vooral de vrouwen die de gezellige dingetjes tweeten. En de mannen toch vooral meer de zakelijke. Hoe komt dat toch?

Begint ook in social media het klassieke verschil tussen mannen en vrouwen zich af te tekenen? Dat vrouwen meer praten en dit willen delen en dat mannen vooral bezig zijn om te laten zien hoe goed of hoe snel ze geïnformeerd zijn (wie heeft de langste-gedrag)? Doe ik hier zelf ook aan mee?

Herkennen jullie dit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten