donderdag 17 februari 2011

WOZ waarde in Weesp is gestegen met - 2,3%

Al een jaar of 5 ben ik lid van de Vereniging Eigen Huis (VEH). Bij aankoop van ons eerste huis natuurlijk meteen lid geworden. Want je weet nooit of je er wat aan hebt. Het lijkt op een soort verzekering. Best handig maar of je er ooit gebruik van maakt is een tweede. Maar wel elk jaar keurig het lidmaatschap/premie betalen.

Gelukkig krijg je er ook best veel voor terug. Maandelijks een informatief blad met relevante informatie. Aanbiedingen voor allerlei zaken rondom het huis, zoals gezamenlijke energie inkoop, dakkapellen, of 'handige tips voor vochtige ruimtes'. Zelf lees ik altijd graag de verhaaltjes over verbouwingen die helemaal mis gaan door malafide aannemers of bouwbedrijven. Fascinerend. Maar daar gaat het nu niet over.

WOZ-waarde
Het belastingseizoen is namelijk weer begonnen. Alle cijfers bij elkaar zoeken. WOZ waarde, waar staat deze ook al weer? Daar gaan we zeker over in beroep tegen de gemeente als hij dit jaar weer is gestegen.

De VEH helpt een beetje, door aan te geven dat in mijn woonplaats overal de waarde is gedaald.
Alleen hebben ze een beetje een vreemde manier van weergeven. Ik kreeg namelijk dit in mijn Inbox te zien.






Namelijk: gestegen met -2,3%.
Is de WOZ nu gedaald of gestegen? Hoe zit dit nu? Is het een foutje?

Toch maar even verder lezen in de tekst wordt het daar dan wat beter uitgelegd? Hmm, matig.



















Luie online marketeer? Slapend e-mailmarketing bureau?
Ik denk dat het gewoon luiheid is. Luiheid van de online marketeer of het bureau waar ze mee werken. De WOZ waarde is de afgelopen jaren natuurlijk alleen maar gestegen. Het e-mailtemplate waar VEH mee werkt is standaard zo opgemaakt dat de titelregel een stijging aangeeft.
Maar als het percentage dan toevallig daalt, wordt de tekst niet automatisch aangepast. Zonde.

Of zou het zo'n slimme zet zijn dat ze denken: zo valt het nog meer op en dan leest onze klant het nog beter? Dus meer conversie? Kan me niet voorstellen. Ik zal eens informeren bij hun bureau.

Op Twitter zag ik in iedergeval al wat tweets voorbij komen van meer verbaasde leden. Benieuwd of de VEH ook aan webcare doet....

Is bij jullie de WOZ waarde ook met -% gestegen eh gedaald eh....?

2 opmerkingen:

  1. Uiteraard is de waarde van mijn Aetsveldse woning gestegen. De vergelijking met vergelijkbare woningen schiet zijn doel weer voorbij. Bezwaar aantekenen heeft een geringe bijdrage, de gemeente reageert onvoldoende en uiteindelijk beland je bij de bestuursrechter. conform de opgave van het VNM en het Kadaster is de waarde van de woningen juist lager geworden, welliswar geven beiden verschillende percentage's, in ieder geval geen stijging. Ik krijhg sterk het gevoel dat de OZB de gaten in de begroting moet dichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi dank voor je reactie, anoniem. Volgens mij kun je via VEH wel hulp vragen. Ja en ik denk ook de ozb gaten moet dichten. Ons huis is ook voor de 2e keer op rij hoger ingeschat dan waarvoor we het 3 jaar geleden gekocht hebben. Heel bijzonder.

    Mij ging het overigens meer op de rare titel in de e-mail van de VEH.

    Met groet, jwkoers

    BeantwoordenVerwijderen