woensdag 30 maart 2016

Schoonmoeders pink - Mag ik uw gegevens?

Vrijdagavond laat, schoonmoeder van 75 jaar blijft logeren. Terwijl ze de trap op loopt en zich vasthoudt aan de deurpost gaat de deur dicht en zit haar pink klem tussen de deur. Grote schreeuw! Bloed, paniek.

Afbeeldingsresultaat voor gebroken pink vrouw


Na wat geruststelling en koelen toch maar even naar de huisartsenpost in Ter Gooi. Om 00.30 uur 's nachts. Of ik haar even wil brengen. Prima hoor...

Druk is het niet bij de huisartsenpost. Of we ons telefonisch hebben aangemeld. Eh nee. Hoezo? Nou dat scheelt wachttijd. Een blik op de wachtkamer, er zit 1 persoon, doet ons denken dat het wel meevalt. Ik vraag: hoe lang gaat het ongeveer duren? Ik denk een half uur zegt de verpleegkundige/assistente.

Mag ik uw gegevens?
Mijn schoonmoeder geeft keurig al haar gegevens, die worden overgenomen. Zo die gegevens zitten in het systeem.

Gelukkig worden we 5 minuten later gehaald. Inschatting van de wachttijd was niet helemaal reƫel.

De dienstdoende huisarts verzorgt de wond, brengt twee hechtingen aan, klaar denken we. Het is inmiddels 01.30 uur. Maar dan toch wat twijfel. Zou het botje niet gebroken zijn? Ok, toch maar een foto maken dan. Dat kan helaas niet bij ons. Dan moet u naar de EHBO. Ok, waar zit die? Dan moet u buitenom lopen.  Ongeveer 5 minuten door weer en wind. Ik zeg: kunnen we niet binnendoor? Oh ja dat kan ook. Goed we lopen binnen door via een verlaten ziekenhuis, best spooky zo om 02.00 uur.

Dan komen we bij de EHBO voor de foto.

Maar eerst even registreren.

Mag ik uw gegevens?
Eh, hoezo? We hebben net alle gegevens doorgegeven bij de huisartsenpost.
Dan zegt de nieuwe assistente: Maar dat is een heel ander bedrijf!
Ik zeg: het zit toch in het zelfde pand/ziekenhuis?
Assistente: dat zegt niets
Ik zeg: wat onhandig
Assistente: valt wel mee
Ik zeg: nu moet u weer alles inkloppen
Assistente: ja dat klopt
Schoonmoeder: mijn pink klopt ook
Assistente: wat is er gebeurd?
Ik zeg: kunt u dat niet zien in het systeem?
Assistente: nee, we zijn een ander bedrijf
Ik zeg: dat zei u al
Schoonmoeder vertelt het hele verhaal weer
Assistente: neemt u plaats.

We worden snel geholpen, de foto wordt gemaakt, helaas topje gebroken, dat wordt een spalk.

 


Om 03.00 uur lopen we het pand uit met ingepakte pink, instructies en vervolgafspraak. Ook nog even wat parkeergeld betalen (om 03.00 uur 's nachts- waar doe je dat tegenwoordig?) en om 03.30 slaapt iedereen.

Ik blijf me verbazen over de manier waarop ziekenhuizen/huisartsen/ehbo steeds maar weer opnieuw die gegevens blijven vragen. Ook hier weer, binnen een uur twee keer dezelfde gegevens inkloppen. Kan dit nu niet slimmer mensen?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten