maandag 11 april 2011

Ik bel voor uw update gesprek

"Goedenavond, met de Rabobank, ik bel voor uw update gesprek"
"eh ja, hallo, wat bedoelt u?"
"nou we bellen 1x per jaar om te zien of alles nog naar wens is omtrent uw hypotheek"
"maar ik ben toch laatst, 6 weken geleden, bij jullie geweest?"
"oh, daar weet ik niets van, op onze vestiging in Hoofddorp?"
"nee ik woon in Weesp tegenwoordig, dus we zijn overgestapt naar de vestiging van de Rabo daar"
"dat kan niet hoor"
"wat kan niet?"
"overstappen naar een andere vestiging"
"oh, het ging toch vrij makkelijk"
"toch kan het niet"
"ik ben er toch echt geweest en heb samen met uw collega alles doorgenomen, want is 5 minuten fietsen in plaats van 35 min naar Hoofddorp met de auto"
"ik ga het even checken"
"doet u dat"
"ja ik zie dat de Rabo in Weesp uw dossier heeft opgevraagd"
"ah, gelukkig, het klopt dus wat ik zeg?"
"eh, ja, ik geloof het wel, toch is het vreemd, want uw hypotheek loopt nog steeds hier"
"maar mevrouw, dat maakt mij toch niet uit, dan kan het servicegesprek toch wel in Weesp plaatsvinden?"
'nee dat kan eigenlijk niet"
"waarom niet?"
"nou ziet u, want we zijn een corporatie, en het geld dat we aan u verdienen moet bij ons terechtkomen, blablabla, intern geneuzel, blalalaha"
"maar jullie zijn toch allemaal collega's bij dezelfde bank?"
"zo moet u dat niet zien"
"maar u kunt toch multichannel zijn?"
"wat bedoelt u?"
"dat bij van het afsluiten van mijn hypotheek via een tussenpersoon de hypotheek onder is gebracht in Hoofddorp is prima, maar dan de service toch gewoon via een lokale Rabobank in mijn woonplaats Weesp lopen? Of via de telefoon? Of via internet?"
"ik volg u niet helemaal"
"Om het kort te houden: we hebben geen vragen over onze hypotheek, de uitleg op de vestiging in Weesp was prima. Vind u het goed om dit intern als bankcollega's met elkaar uit te vechten? "
"eh, ja, u heeft gelijk, ik ga er achteraan"
"dank u wel, tot volgend jaar"
"tot ziens"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten