vrijdag 18 maart 2011

Snoepgeld terug

Een paar weken geleden schreef ik een berichtje over een automaat die mijn snoep vast hield. Inmiddels heb ik mijn geld, wel 2 euro, teruggekregen. Het staat echt op mijn rekening, zie onder.









Ik moet zeggen, heel bijzonder. Alle inspanning die ik en Servex, de NS dochter, hebben gedaan, kost veel meer dan die hele 2 euro. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om het idee dat je je klanten en hun klachten serieus neemt. En dat zij gehoord worden in deze boze bedrijven wereld.

Inmiddels heb ik dit verhaal ook al meerdere keren verteld aan anderen. Niet dat nu op eens iedereen fan wordt van Servex, maar i.i.g weten mensen dat ze hun geld terug kunnen krijgen. Of Servex nu op al deze extra traffic zit te wachten is een tweede. Primair denk je van niet, maar secundair is het natuurlijk wel lonend om dit te doen. Want als onderdeel van de NS kunnen ze hun moeder wel met wat positieve buzz ondersteunen.

Wij Nederlanders klagen graag en willen al helemaal ons geld terug als iets niet goed is. Niet voor niets doet de slogan: Niet goed geld terug het zo goed in ons landje. Maar van klagers kun je ook klanten maken. En mij hebben ze voor zich gewonnen. Ik blijf tot in de lengte van dagen snoep uit de automaat trekken.

Wat nog grappig om te melden is dat ik e-mail contact heb gehad met Servex en dat mijn vorig berichtje is geprint en op de interne mededelingborden hangt in Amersfoort....Zo wordt online weer offline.

Hebben jullie ook dit soort service ervaringen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten